نوژانوژا، تا این لحظه: 12 سال و 8 ماه و 19 روز سن داره

برای نوژاجونم

20 ماهگی دردونه ام

1392/1/27 11:43
نویسنده : مامان حسنیه
1,008 بازدید
اشتراک گذاری

تو این ماه عسلم خیلی پیشرفت کرده مخصوصا پیشرفت کلامیش خیلی محسوس بوده وتقریبا شده طوطی خونه وسعی میکنه کلمات رو هرچند پس و پیش تکرار کنه مخصوصا کلمات تک هجای یا دوهجایی رو قشنگ میگه.

حالا یکسری از کارها وکلمات عزیزم تو ٢٠ ماهگی رو  بخونیم:

عاشق از پله بالا و پایین رفتنه و اصلا خسته نمیشهو کلی کیف میکنه تازه اصرار داره دستشو از دستم جدا کنه

 سعی میکنه جمله بسازه مثلا : چایی بده  مو قشنگه من میخوام

من خیلی براش شعر میخونم  و تمامش رو از حفظه و وقتی براش  میخونم سعی میکنه تکرار کنه وباهم بخونیم:

یه توپ دارم گیلگیلیه              سرخ وسفید وآبیه

میزنم زمین هبا میره             نمیدونی تاکجا میه

من این توپو ندا                  مشقاموخوب نبشم

بابام بهم عیدی داد             یه توپ گیلگیلی دا

شعر آقا خرگوشع روهم خیلی دوست داره

از کلماتی که بلده و تاحدودی یادمه این ها هستند: شمع    گل   قاشق   مریض   کاکائو   سوسوره  (منظورش همون سرسره است)

 

موقعی که داره نقاشی میکنه شعر چشم چشم دوابرو رو برا خودش میخونه بقیه اش رو نامفهوم ولی با همون آهنگی که براش میخونم رو تکرار میکنه

اسمش رو برای اولین بار در تاریخ ٢٠ فزروردین ٩١ بدون اشتباه گفت.البته یه موقع هایی هم میگه :نوشا

 هر موقع مکعب هاش رو میدم بازی کنه شروع میکنه به شمردن وفقط عدد ٥ رو جا میندازه هر موقع هم از پله ها بالا وپایین میره هم شمردن رو شروع میکنه اون هم با یه حالت ناز و کشیده

به هر چیزی  میرسه حالا چه اسباب بازی باشه چه لباس وغیره میگه :آبیه اما هنوز مفهوم رنگ  تو ذهنش شکل نگرفته ومنم اصراری ندارم که یاد بگیره

چند شب پیش که هوا ابری بود وقتی بردمش تو فضای باز سریع آسمون رو نشون دادو گفت : ماه ومنم چون هوا ابری بود بهش گفتم : ماه رفته بخوابه .شبهای بعد تا آسمون رو می دید  میگفت: ماه باخابه ستا باخابه

وقتی لباساشو میشوریم اصلا نمیزاره خشک بشه واز روی شوفاژ بر میداره و میگه:خیسه و باهاشون  

 کلی بازی میکنه.

مفهوم باز وبسته و بالا وپایین و دور ونزدیک روکامل میدونه

از کلمات انگلیسی هد شولدرز نیس توز رو میدونه ونشون میده مخصوصا وقتی بهش میگم فینگراتو نشون بده کلی کیف میکنه وانگشتاشو تکون میده

چند وقت پیش انگشت پای امیرمهدی رو گرفته بود ومیگفت : کوز کوز خاله هنگامه بهم گفت : نوژا چی میگه؟ کلی خندیدم وگفتم :منظورش انگشت پا داره میگه توز ولی درست تلفظ نمیکنه

پوشکش رو میاره و میگه توشک و میزاره رو سرش یا عروسکش رو میاره اون رو پوشک میکنه

.

.

.

.

.

.

.

.

.

عزیزم  ٢٠ ماهگیت مبارک ایشاله ٢٠٠ سالگیت عزیز دلم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (14)

✿✿الهه مامان روشا جون ✿✿
27 فروردین 92 23:44
عزیز دلم 20 ماهگیت مبارکککککککککک. قربونت برم که انقده شیرین زبون شدی.خدا حفظت کنه عروسک خوشگل خیلی عکسات خوشگل بود ولی من عاشق اخری شدم با اون حالتی که سرتو کج کردی آدم دلش میخواد قورتت بده
مامان سونیا
28 فروردین 92 8:52
ای جونم به این دختر شیرین زبون عکساشم خیلی خوشگل شده گل دختر
مامان آناهیتا
28 فروردین 92 13:01
ای جانم عزیزکم آفرین ناز گل خانم
نوژکوچولو
29 فروردین 92 15:46
فدای تک تک شیرین زبونیهات بشه خاله چه باحال وقتی نقاشی میکشه شعر چشم چشم دو ابرو رو میخونه عزیزم 20 ماهگیت مبارک
مامان الیناجونی
30 فروردین 92 12:23
سلام الهی بگردم نوژاجونم تو هم 20 ماهه شدی مبارکت باشه عزیزم وای مامان جون چقدر کاراشون شبیه همه این فرشته ها الینا هم عاشقه از پله بالا رفتنه میبوسمتون
مامان عبدالرحمن واویس
30 فروردین 92 18:36
عزیزم چه خوشگل شدی مواظب خودت باش


چشمات خوشگل ميبينه خاله جوني
مامان ساجده
30 فروردین 92 23:04
سلام عزيز دلم بيستمين ماهگردت مبارك
براي عروسك شيرين زبون


مرسي عزيزم
مامان تارا و باربد
31 فروردین 92 9:21
فدای این دخمری ناز 20 ماهگیت مبارک شیرین زبون با نمک


خدانكنه خاله.ببوس گلهاي نازتو
مامان پارسا
1 اردیبهشت 92 1:44
عزیزم 20 ماهگیت مبارک . ماشالا خیلی شیرین زبون شدی


ممنون عزيزم
مامان نوژا
1 اردیبهشت 92 8:28
ایشالا200 سالگیت گلم.نوژا به خودش میگفت نونی


واقعا ؟؟؟؟؟؟؟چه جالب .مرسي خاله جوني
مامان آرشيدا قند عسل
1 اردیبهشت 92 11:40
20 ماهگيت مبارك نوژا گلي الهي ساليان سال به خوشي زندگي كني شيرين زبون خاله.


ممنون عزيزم آدرس وبتونو ندارم گلم
صبا خاله ی آیسا
3 اردیبهشت 92 9:33
سلام دوست خوبم
ممنون که به وب آیسا جون
اومدی
من خاله ی آیسا هستم و خوشحالم از آشناییتون
چه دختر دوست داشتنی و نازی دارین خدا حفظش کنه
شما با افتخار لینک شدید
20 ماهگیتم مبارک عزیزه دلم


مرسي عزيزم شماهم لينك شديد.
آناهیتا مامانیه آرمیتا
3 اردیبهشت 92 12:25
20ماهگیت مبارک نوژاجونی ۲۰۰ساله شی خاله بلبل زبون شدی عزیزم آفرین به توانقدرزرنگی
مامان زهرا
12 خرداد 92 18:23